Utolsó kommentek

én




vezető tanácsadó
www.virgo.hu

képek

    címkék

    apple (8) diéta (3) iphone (8) iwiw (5) osx (4) telefon (3) web (3) webconf2007 (3) wii (3) címkefelhő

    Web2.2, kritizálható előadók, IH közeli hangulat és az iWiW gadget

    2007.03.01. 00:18 bazso


    Bocs a hosszú címért, igyekeztem körbeírni, miről is lesz szó. A lényeg a lényeg, hogy a hivatalos és nem hivatalos blogon akit érdekelt, végig kísérhette a Web2.2 Symposium történéseit. Most tőlem is jár egy kis adalék.

    Érkezés

    Rögtön kezdeném a regisztrációnál kapott T-Zacskó tartalmának leltárba vételével:
    • 1db Profession.hu logóval ellátott, még ki nem próbált sejtésem szerint kék színnel író toll
    • 1db dupla DVD/CD tok, benne egy 30 napos Windows Vista install DVD és egy 60 napos Office Professional 2007 CD
    • 1db Sanoma Újmédia Diviziójának terméket népszerűsítő sohakinemrakomafalra naptár
    • 1db Profession.hu A5 mérethez közelítő csíkos jegyzetfüzet
    • 1db Web 2.2 Symposium programfüzet
    • 1db Népszabadság (07.02.08, LXV. évfolyam, 50/2. szám)
    Regisztráció után gyanúsan sok ismerős arcot láttam az amúgy vártnál sokkal kevesebb ember között. Pacsi erre, pacsi arra, 1-2 szál cigi kávéval a rendezvénynek helyt adó Telekom székház előtt és máris azon kaptam magam, hogy Superman megkezdte a nyitóbeszédet, aminek elejéről jól le is maradtam.

    Megnyitó

    Fasza gyerek ez az Erdélyi Webegy Zsolt, jól a szemébe mondta a szakmának, hogy szerinte ez az egész Web2.0 hype egy hülyeség és különben is miről beszélünk, kéremszépen.

    A userek már a spájban vannak! - Németh Norbert, Sanoma

    Furcsán kezdődő, bakikkal teli és az én figyelmemet annyira nem is lekötő előadás, de ez így van rendjén. A címe tetszett, azonban a belőle kikerekedő éttermi hasonlat, ahol mi vagyunk az étterem, a betévedő, étlapot böngésző vendég maga a felhasználó,már nem jött át. De ennek oka lehet az is, hogy Pély Barna lettem, magasre rakott áteresztő nyílással. Sebaj.
    Azért megtudtuk, hogy a Sanomának van sok web2-es szolgáltatása, ráadásul ami még nem az, hamarosan azzá válik. És ez még nem elég, nőnap alkalmából indul a StoryOnline is, yeah.

    Light tech, technológiai újítások és korlátok - Neltz Tamás (Index)

    Szimpatikus előadó, szimpatikus előadás, de azonnal egy kis mélyvíz is talán néhány résztvevőnek. Engem sajnos nem kötött le, merem remélni, hogy újdonságról nem maradtam le, ezért kimentem networkingelni-kávézni-cigizni.

    Kerekasztal: céges blog, multis-blog, blog mint vírusmarketing

    Nagy igyekezetem során lemaradtam az elejéről ennek a panel beszélgetésnek. Résztvevői Bögel György (CEU), Hamvas Bálint (MEC Interaction), Máth András (Ringier Kiadó), Szeszlér Vera (Arcus Interactive Group) és aki moderálta az egészet az Román Balázs a Kreative Online-tól. Nem tetszett nagyon a dolog, ennyit röviden. Hiányoltam  a spontán és nem spontán céges blogolás körülírását, a nagy büdös magyar piaci helyzetben való blogolási nehézségeket (über nagy titkolása mindennek, magyarul mit nem para leírni), stb. Persze ebben a punnyadt nézőfalkában nem vállaltam fel elsőként a kérdező szerepét, úgyhogy ezen kérdéseimre egyelőre választ nem kaptam.


    Ebéd

    Remek pillanata a napnak, azonban IH emlékeim miatt nem tormás sonaktekercs vadászatra voltam felkészülve. Sebaj, fini volt. Azonban az italos pultnál, ahol az üdítőket és kávékat lehetett beszerezni szegény "pultos" lány pici lelkét valami nyomhatta, ami szociális megnyilvánulására is kihatott. Kaja után újabb netwroking-kávé-cigi. Sajnos mostanában ezeknek a konferenciáknak ez a legkellemesebb és egyben leghasznosabb része is.

    Web kontra PC: elmosódó határok -Kerese István (MS)

    No, sajnos ennek az előadásnak az elejét igazán eldumáltam, pedig jó volt. Sokaknak meglepetést okozott az iWiW Gadget és a Freemail Gadget bemutatkozása az előadó Vistája alatt. István úgy fogalmazott, hogy 1 hete debütált az iWiW Gadget, de ez így ebben a formában nem teljesen igaz, 1 hete csak a demó változat debütált, az éles, nagyközönség számára elérhető csak a jövőben fog, talán nem is olyan sokára :)

    És most először blogom történetében valami igazán exklúzííív tartalom:
    itt és most megtekinthető a konferencián látott iWiW Gadget, amit jelen formájában soha nem fog eljutni a nagyközönséghez :)





    Blogszolgáltatók vezetői vita

    Szánom-bánom, ezt az előtérben végig telefonáltam, ügyes-bajos céges dolgokat intézve. Azonban az egyik telefonáló egy Sun Microsystems-nél dolgozó ismerős volt, akitől megtudtam, hogy az új, egyébként elég frankó SunJava System Web Server 7 futtat Ruby-t. Tudtátok ezt? Én nem.


    Üzleti modellen kívül - civil kezdeményezések

    Most nagyon ciki vagyok, de ez az előadás úgy maradt ki nekem, hogy észre se vettem. Ez most vagy a konferenciát jellemzi, vagy engem. Kétségkívűl kellemetlen...

    Kávészünet

    Erre jól emlékszem :)

    Kerekasztal: A Média 2.0 hazai megvalósulása

    Ez végre egy jó éés élvezetes beszégetés volt, bár ez leginkább Tóta DuplaV Árpádnak, Weyer Balázsnak és a moderátor Pécsi Ferencnek volt köszönhető. Szakmailag nem ítélném meg, volt szó a Média 2.0 meghatározásáról, de hogyan is menne ez, ha igazán magát a Web 2.0-át sem tudja senki rendesen körbejárni :) Nem is időznék sokat ezen a témán, én jól szórakoztam.

    Kerekasztal: Blogkeresők

    Újabb élvezhető kerekasztal beszélgetés Bártházi Andrással (miner.hu),  Jóföldi Endrével (blogsearch.hu), Szenes Gáborral  (pressonline.hu) és a csinos moderátorral, Sebestyén Annával. Külön örültünk Annának, aki még a Média2.0 beszélgetés alatt az előző sorban velünk szemben lehajolva rendezgette papírjait :) De becsszó, csak P.F. és én láttuk és természetesen azonnal úriember módjára elkaptuk a tekintetünk....
    A téma érdekes volt, aktívak voltak a részvevők a moderátorral együtt, még kérdőívet is kiosztottak, bár szerintem a sok genya néző nem nagyon töltötte ki. Én még megtettem konf előtt online, jó fiú voltam. Femerült természetesen az alapvető kérdés, miszerint van-e szükség blogkeresőre. Ha használják, akkor van, ez nem ilyen egyszerű? :) Persze üzletileg nézve a dolgot már más a leányzó fekvése...


    Vacsora

    Az ebédhez hasonló kajafelhozatal mellett foly tovább a netwörking a négyzeten. Annyira belemelegedtünk, hogy egy kisebb társasággal egészen addig maradtunk, amíg már erősen kinéztek minket a biztonságiak a székházból. De lelkes konferencia-látogatókhoz méltóan itt még nem érhetett véget számunkra az este, ezért négyesben egy közeli sörözőben folytattuk a beszélgetést. De hogy hogyan jutottunk el a web2.0 sikeres üzleti modelljének keresésétől a pináig, az már nem ennek a bejegyzésnek a témája lesz :)

    Konklúziót egyelőre nem vonok le, várjuk meg a holnapi napot. Kíváncsi vagyok, hogy a Freemail 2.0-ról (amiben mi is részt vettünk) mennyit árul el TMT,  hogy megfejtik-e a magyar videómegosztók hogy miért is van szükség ennyi résztvevőre, hogy kiderül-e valóban van-e sikeres üzleti modell a web2-ben. Aztán meg persze arra, hogy finom lesz-e az ebéd, változik-e Simó György prezije ahhoz képest amit láttam, milyen szerepet vállalnak a multik az innovcióban, stb., stb., stb.

    Meglátjuk.




    UPDATE1: a címben szereplő IH hangulat pejoratív. Bocs.

    4 komment

    Címkék: web konferencia

    A bejegyzés trackback címe:

    https://bazso.blog.hu/api/trackback/id/tr5341408

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    MiszterX · http://blog.xorp.hu 2007.03.01. 11:13:46

    Egy IWIW widgetnek mac os x ala en is orulnek, de ugyerzem hogyha windoz gadget lesz akkor ez kizarja a masikat :(

    Sajna egyre inkabb ugy erzem az iwiw lelassult unalmas lett... En mar hetek ota be se leptem. Mert minek? Az ismeroseimet bejeloltem reg. Mas olyan szolgaltatasa szamomra nincs amiert erdemes lenne naponta nezni. Sajnos amiota atvettek "T"-jek ugy erzem a dinamikus fejlodese leallt es a sztarsaga is :(

    UI: ugyan ez volt freemail eseten is. Nekem freemail csak spamok gyujtesere valo :P

    BOB 2007.03.01. 11:17:48

    A SunJava System Web Server persze hogy futtat Rubyt, mar a SunOne idoszakban is futtatott PHP-t, igaz, ugyanugy: kulso programkent fut az ertelmezo, es adott kiterjesztesu fajlokat atad neki. Egyszeru cgi. Valoszinu hogy a Ruby is igy megy neki :)

    attacs · http://pimm.wordpress.com 2007.03.01. 14:34:40

    "Külön örültünk Annának, aki még a Média2.0 beszélgetés alatt az előző sorban velünk szemben lehajolva rendezgette papírjait :) De becsszó, csak P.F. és én láttuk és természetesen azonnal úriember módjára elkaptuk a tekintetünk...."

    Elküldtem a szép 1.0-ás bókot Annának, hagy örüljön ő is. :)

    bazso 2007.03.01. 18:14:23

    Nem nem, mi köszönjük a 2.0-ás élményt :)
    süti beállítások módosítása