Arról kár írnom, hogy elérhető a Google Friend Connect (arról is, hogy ugyanez igaz a Facebook Connect-re), ezt már megtették sokan mások. Azonban legtöbben a Google hirdetési vagy technológiai lehetőségeit vesézték ki, vagy éppen megkérdőjelezték, hogy van-e értelme az egésznek.
Én egy kicsit kimondottan a blogok szemszögéből közelítenék, adhat-e bármit egy blog számára ez a lehetőség? Azt gondolom igen. Lehet, hogy mostanában kicsit agyamra ment a social gondolkodás, de azt gondolom hogy bár sok blog rendelkezik közösségteremtő tartalommal, igazából a közösség megreked a kommentek szintjén, offolva ezzel az adott bejegyzéseket. Persze sok blog erre használta a különböző közösségi oldalak klub(szerű) lehetőségeit, vagy egyszerűen fake userekkel operáltak, próbálva egyben tartani kis (vagy nagyobb) közösségüket.
De persze ezek felemás megoldások, hiszen a legtöbb felhasználó számára kényelmesebb a komment szintű kapcsolattartás. Azt gondolom, hogy a * Connect szolgáltatások amennyiben lehetővé teszik, hogy értelmes alkalmazások is megjelenhessenek az egyes külső oldalakon, sikerülhet egy blog közösségét a kommentek szintjéről feljebb rántani, ezzel tulajdonképpen egy tematikus közösségi oldallá alakítva a blogot, amelynek bár fő vezérfonalai továbbra is maguk a bejegyzések, mégis a felhasználók egyéb szolgáltatások miatt is visszatérhetnek az adott oldalra, nem lesz ez már egyértelműen kapcsolatban a bejegyzések gyakoriságával vagy az egyes komment-szálak kifulladásával. Gondoljunk csak bele, tulajdonunkban egy futóblog, ahol az egyik alkalmazásban a látogatóink naponta regisztrálhatják hány kilométert futottak, egy másikban pedig megszavazhatják kedvenc futócipőjüket, míg a harmadikban térképen jelölhetik, hogy merre futkosnak vagy keríthetnek maguknak így futópartnereket. A közösségem aktív, miközben nekem 2 hete volt az utolsó bejegyzésem, amiben jeleztem: egy darabig ne várjanak tőlem semmit, tüdőgyulladással fekszem otthon.
De térjünk vissza a Connectekre, hiszen ezen a téren ott már nem annyira azonos érdekek mozgatják a szálakat. A Facebook nem érdekelt annyira, hogy az alkalmazásait kivezesse nagy számban, hiszen ezzel aktív felhasználótábort veszítene abban az esetben, ha nem találja meg a módját hogyan hasson vissza mindez a Facebook látogatottságára pozitívan. A Google esetében persze teljesen más a helyzet, hiszen ő nem központosítani akar, hanem mindenhol ott lenni. Kisebb ujjgyakorlat csak számukra, hogy egyszerűen ott lehessen bármilyen oldalon egy Social Gadget, amely a Google által "hostolt" kapcsolati hálóval lehetőségek tárházát nyitja meg egyszerű oldalak - akár informatikában annyira nem is jártas - tulajdonosai számára.
Azt gondolom, hogy ezek csak az első lépések, a kérdés most az, ki merre megy tovább. És persze az is kérdés, hogyan reagálnak a nyugati tendenciákra a magyar közösségi oldalak...
"The board is set... the pieces are moving." - Gandalf
Utolsó kommentek